🎮 Gameplay Questions

1692 Comments·Updated 10 September 2018 10:16 AM
11112141617

Comments

• Agora vocês estão exagerando na espoliação dos jogadores! Tenho 2 missões que exigem uma enormidade de produtos: Aeroporto 1.750 produtos e Porto 1.500 produtos. E também missões seguidas que retiram as moedas que juntamos. Depois de despender mais de 1.000 produtos na fase 3 do Nissie (que tive que repetir 3 vezes porque não conseguia juntar tudo isso num prazo de tempo pequeno), chegando na fase 4 tenho que juntar 150.000 moedas em curto espaço de tempo!

Por que vocês criam missões simultâneas ou seguidas exigindo TODOS os recursos dos jogadores em produtos ou em moedas?

É para nos aborrecer e procurarmos outro jogo? Só pode ser isso!

É preciso dosar esse nível de exigência. Ninguém gosta de um jogo moleza, mas também não pode tornar o jogo impossível de avançar! Está muito chato isso!

· Share
  • RachelFadamsRachelFadams RachelFadamsComments: 493 Super Moderator

Agora vocês estão exagerando na espoliação dos jogadores! Tenho 2 missões que exigem uma enormidade de produtos: Aeroporto 1.750 produtos e Porto 1.500 produtos. E também missões seguidas que retiram as moedas que juntamos. Depois de despender mais de 1.000 produtos na fase 3 do Nissie (que tive que repetir 3 vezes porque não conseguia juntar tudo isso num prazo de tempo pequeno), chegando na fase 4 tenho que juntar 150.000 moedas em curto espaço de tempo!

Por que vocês criam missões simultâneas ou seguidas exigindo TODOS os recursos dos jogadores em produtos ou em moedas?

É para nos aborrecer e procurarmos outro jogo? Só pode ser isso!

É preciso dosar esse nível de exigência. Ninguém gosta de um jogo moleza, mas também não pode tornar o jogo impossível de avançar! Está muito chato isso!

Hello Helena Antunes, 
    Oh meu Deus, não é nossa intenção frustar ou incomodar. Eu sou um jogador ativo, bem como um moderador no fórum. O estresse de completar várias missões ao mesmo tempo - aeroporto, porto de carga, Nessie e eventos especiais semanais - consome uma grande quantidade de energia e produtos que podem levar à irritação. Não, nós não queremos que você encontre um novo jogo, não torne isso muito fácil ou excessivamente difícil. Minha abordagem número um, todos os dias, quando faço login no meu jogo, é decidir o que vou fazer em minha cidade com os recursos que tenho e trabalhar nisso. Gradualmente, você avança sem se sentir sobrecarregado.
    · Share
  • Hoi, ik heb geen betaling mijn superbucks niet gekregen. Nu 24 uur terug en bewijzen opgestuurd, maar er word niet gereageerd? Kan iemand vertellen wat er mis kan zijn? Gratis christa
    · Share
    Hoi, ik heb geen betaling mijn superbucks niet gekregen. Nu 24 uur terug en bewijzen opgestuurd, maar er word niet gereageerd? Kan iemand vertellen wat er mis kan zijn? Gratis christa
    Hallo Christa2203, heb ik gelijk dat u contact heeft opgenomen met de ondersteuning over een probleem met betrekking tot u SuperBucks? Het kan tot 48 uur duren voordat ze reageren.
    · Share
    Bastet said:
    Hola, sois bienvenidos, yo os ayudaré siempre que me lo pidáis. Un 😘😘
    Muchos jugadores en el foro están buscando vecinos para ayudar en sus ciudades. Sigue las instrucciones anteriores para agregar un enlace directo a tu juego desde la opción Referir a un amigo en tu ciudad o agregar un enlace a tu Facebook desde tu página de perfil.
    · Share
  • Oke, dan wacht ik dat nog eventjes af. Heel erg bedankt voor jou reactie
    · Share
  • De fout lag bij de bank sorry alles is geregeld 😉
    · Share
  • Sabrina78Sabrina78 Sabrina78Comments: 137 ✭✭✭

You have modified the "wishing tree" because it rarely gives ⚡️, but it’s not the only one, the buildings and monuments that propose between 0 and X ⚡️are in the same case, they give ⚡️1 times on 10. 😤

They must also be changed, otherwise why we would buy them because the promise of ⚡️ is not held.

· Share
  • new ideas 💡 
    · Share
  • my new small veterinary area and pet shop for those fans of dogs and cats 😍👍 ... I just need to have some decoration kittens in my area 🙈 would be perfect ... I put this in the forum I hope you blow up the imagination as he did with me ... thank you always for your time to read me ..
    · Share
  • Nadie habla español, solo inglés ?? No me entero de nada quisiera q me ayuden me asesoren etc... 
    · Share
  • MI CUENTA HA SIDO SAQUEADA DE LOS BILLETES, CREO QUE HA SIDO A RAÍZ DE MEJORAR LOS EDIFICIOS, CUANDO ME HE DADO CUENTA SE ME HA LLEVADO 123 BILLETES, AL QUERER USARLOS PARA AYUDARME CON LA MISIÓN DEL MIRADOR DE DISEÑADOR , PORQUE????,NO SE BIEN A QUIEN DIRIGIRME, PARA QUE ME DE ALGUNA EXPLICACIÓN, SE ME HAN QUITADO LAS GANAS DE SEGUIR JUGANDO, NO PUEDO ACABAR LAS MISIONES POR NO TENER BILLETES.
    · Share
    edited April 15
    Nadie habla español, solo inglés ?? No me entero de nada quisiera q me ayuden me asesoren etc... 
    Hello, Luisa Alvarez, 
    Hablamos inglés, pero podemos ayudarte. Con qué necesitas ayuda? https://forums.playkot.com/en/discussion/128303/%EF%B8%8F%E2%80%8D-need-to-get-our-forum-translated#latest

· Share
    MI CUENTA HA SIDO SAQUEADA DE LOS BILLETES, CREO QUE HA SIDO A RAÍZ DE MEJORAR LOS EDIFICIOS, CUANDO ME HE DADO CUENTA SE ME HA LLEVADO 123 BILLETES, AL QUERER USARLOS PARA AYUDARME CON LA MISIÓN DEL MIRADOR DE DISEÑADOR , PORQUE????,NO SE BIEN A QUIEN DIRIGIRME, PARA QUE ME DE ALGUNA EXPLICACIÓN, SE ME HAN QUITADO LAS GANAS DE SEGUIR JUGANDO, NO PUEDO ACABAR LAS MISIONES POR NO TENER BILLETES.
    Buenas tardes, Angels Pons Alf,
    si tiene problemas técnicos con su juego, puede ponerse en contacto con el servicio de asistencia a través de la configuración de su juego. Por favor, asegúrate de proporcionarles todos los detalles posibles. Las capturas de pantalla son buenas, también. Por lo general, toman 48 horas para responder. Aquí está el enlace para apoyar también,

· Share
    Sabrina78 said:

You have modified the "wishing tree" because it rarely gives ⚡️, but it’s not the only one, the buildings and monuments that propose between 0 and X ⚡️are in the same case, they give ⚡️1 times on 10. 😤

They must also be changed, otherwise why we would buy them because the promise of ⚡️ is not held.

So you will do something or not ??

I say that because I didn’t have an answer. 🤔

· Share
    edited April 16
    Sabrina78 said:
    Sabrina78 said:

So you will do something or not ??

I say that because I didn’t have an answer. 🤔

Good Morning Sabrina78, 

The developers take all suggestions seriously. I forwarded your concern and other players concerns about the energy drop from some structures to the developers for consideration. When I receive an answer I will be sure to communicate it to you. Please read the following information for a more effective way to build energy inventory. https://forums.playkot.com/en/discussion/140376/%EF%B8%8Fhow-to-get-energy-%EF%B8%8F#latest Also, many of the newer structures in our cities drop greater amounts of energy than the randomness of the Wishing Tree and others that have a less than optimal drop incidence. 
    · Share
  • hayshazhayshaz hayshazComments: 46 ✭✭
    The top 3 players in my Easter leaderboard all have more buildings than allowed. When will this injustice be fixed? I had an extra nightclub that was removed from my city, without compensation, so I’m not sure why you don’t just remove their additional buildings.
    · Share
    hayshaz said:
    The top 3 players in my Easter leaderboard all have more buildings than allowed. When will this injustice be fixed? I had an extra nightclub that was removed from my city, without compensation, so I’m not sure why you don’t just remove their additional buildings.
    Good day, hayshaz
    The developers are aware of the differences in the amount of textiles, farms, construction factory’s,  electronics factories and other coin purchased businesses or production units that players have. They  are currently considering how best to correct what you and other players consider an injustice. While you are not sure why the developers don’t just strip seasoned players of their buildings that they worked hard to acquire, the developers are aware that there are two sides to every concern. 

Keep in in mind that unless the developers place a limit on how many SB business buildings can be purchased, the ranking on the leaderboard will always have players that have more SB resources. Those are also players that gladly pay cash for the unique buildings that will help them in the game. And they will use them to achieve their goal. 

The extra nightclub club was a glitch that was correctly removed. Please contact support through your game if you require compensation. 

· Share
  • hayshazhayshaz hayshazComments: 46 ✭✭
    It does not bother me that players can buy unlimited SB buildings, as I also have that option, but I do not have the option to have 23 bakeries or 18 textile factories and that is why I consider it unfair that some players do. To say they worked hard for them is laughable, they spent a few extra gold coins and an energy per building. The developers have been considering how to correct this since I started playing, meanwhile the rest of us struggle to keep up. If they’re not prepared to remove additional buildings from those cities the players should at least be grouped together so that those of us not fortunate enough to buy up before the limits were set don’t have an unfair competition.
    · Share
    hayshaz said:
    It does not bother me that players can buy unlimited SB buildings, as I also have that option, but I do not have the option to have 23 bakeries or 18 textile factories and that is why I consider it unfair that some players do. To say they worked hard for them is laughable, they spent a few extra gold coins and an energy per building. The developers have been considering how to correct this since I started playing, meanwhile the rest of us struggle to keep up. If they’re not prepared to remove additional buildings from those cities the players should at least be grouped together so that those of us not fortunate enough to buy up before the limits were set don’t have an unfair competition.
    Hello hayshaz, I understand and I have communicated your concerns to the developers. Your concerns are not so much a game play question as they are suggestions for the developers. We have a group post on the forum so that they can be viewed all at once. https://forums.playkot.com/en/discussion/128297/suggestion-box#latest. I am simply a moderator to offer assistance and forward all information. When a decision has been made by the developers on the subject, everyone will be informed. 
    · Share
  • Ow LyOw Ly Ow LyComments: 4
    🤔Podrían ampliar un poco mas hacia la izquierda del puerto??😍me gusta esa zona,sería muy bonito que se pudiera ver completo con sus veleros y barcos,tal vez ver como llegan y zarpan,sería muy bonito.
    · Share
  •  I thought you were going to cut back on activities going on. If you did, still too many with deadline dates.  This is becoming more of a job them fun.
    · Share
  • try to make this decoration again in my city and I have forgotten that I do not have my waterfalls 😭 oh how sad !! ... you could help me ... I do not want to break another decoration to do this ... as maybe they would put something similar to the park in love that is like a mountain like this in my decoration, but only give one 🙈😭 would be good to put it to get it as they have done in other things ... I will sigeror in the forum 😅
    · Share
  • hello,
    ‘is anyone else not receiving rotors when harvesting potatoes on the latest quest?
    i have harvested 20 plus but getting nothing so can’t go on to the next lot of things to collect.
    · Share
  • Same here  Natalie Ann have harvested loads and only have about 3 rotors !! 
    · Share
  • Apparently you only get 1 rotor for every 5 plus potatoes that you harvest. Ridiculous, intakes way too long to do these quests when you only get minimal items dropping.  It is too hard to finish a quest when you put restrictions like that on items. 
    · Share
  • Sue ElstonSue Elston Sue ElstonComments: 2
    My hospital is stuck a 4.12 minutes. Can’t collect masks, any suggestions. Didn’t notice at first, was wondering why it was taking so long.some help and 2 masks would help .....Sue
    · Share
    hello,
    ‘is anyone else not receiving rotors when harvesting potatoes on the latest quest?
    i have harvested 20 plus but getting nothing so can’t go on to the next lot of things to collect.
    Hello Natalie Ann, It takes one hour to harvest potatoes and the random drop was about 1-10 for me. I always use a skip booster on this task as it is working as it was designed. Preserve, you will finally harvest the last rotor and continue on. 
    · Share
    Same here  Natalie Ann have harvested loads and only have about 3 rotors !! 
    Hello Kim Reffell, the dreaded rotors! Ugh! It will be over soon and then you can proceed. As I remarked to Natalie Ann, I had a drop rate of 1-10. If you have a skip booster, use it. Or try your wheel of fortune.
    · Share
    My hospital is stuck a 4.12 minutes. Can’t collect masks, any suggestions. Didn’t notice at first, was wondering why it was taking so long.some help and 2 masks would help .....Sue

Hello Sue Elston, try refreshing your game. Just force close your game and restart. That should clear it up for you. 
    · Share
  • I've played this game in the past and I recently just started back playing it again. I've noticed a few things have changed and one thing that I think is a pain is removing those big boulders from the land to make room for other buildings and houses. I think it's a waste of time with having too many quests to complete it's overwhelming! It's very hard to keep up with every quest it's too much. Since it's going to take longer to clear my land for new lots and with all the quests I have to keep up with I don't really want to play this game anymore. I'm not trying to be Debbie Downer but maybe just consider looking into this issue!
    · Share
  • Cobi LuijtCobi Luijt Cobi LuijtComments: 289 ✭✭✭
    Waarom verschillende prijzen? Ik betaal meer dan andere terwijl het ook euros zijn.

· Share
  • LoriJanLoriJan LoriJanComments: 2
    Hey, I'm loving the game so far, but I have a question for which I can't find the answer. When I visit my neighbors, some of them have clock-looking icons over certain buildings or farms. I suppose it signifies their desire for neighbors to click them. How do I go about signifying this on my own buildings?
    · Share
    LoriJan said:
    Hey, I'm loving the game so far, but I have a question for which I can't find the answer. When I visit my neighbors, some of them have clock-looking icons over certain buildings or farms. I suppose it signifies their desire for neighbors to click them. How do I go about signifying this on my own buildings?
    Hello LoriJan, Welcome to the forum and welcome to the game. When you are in your game, go into your settings. It’s a little cog on the lower left of your screen. Once there click on “help.” Scroll through the list that appears and click on “neighbors.” Once that is done, take your time and scroll through clicking on all the choices at your convenience. Nearly every “newbie” question is answered. The quick answer to your question is that when neighbors come to visit you, they see a clock icon or coins. Clocks signify buildings that need help because they are not ready to be collected. Coins indicate the owner of that building can collect. It is not something you must do manually, it’s a function of the game.

Dont forget to roam around the forum. Here’s a great place to start. https://forums.playkot.com/en/discussion/134211/need-help#latest
    · Share
  • I wish there was a “store all” option so I can rearrange my city from scratch
    · Share
    I wish there was a “store all” option so I can rearrange my city from scratch
    Hello Bambi Bernales, 
    I hope the developers implement this suggestion! Just click on a toggle and the whole city is cleared at once instead of the piece by piece option available currently. Thank you for your input. 
    · Share
    I've played this game in the past and I recently just started back playing it again. I've noticed a few things have changed and one thing that I think is a pain is removing those big boulders from the land to make room for other buildings and houses. I think it's a waste of time with having too many quests to complete it's overwhelming! It's very hard to keep up with every quest it's too much. Since it's going to take longer to clear my land for new lots and with all the quests I have to keep up with I don't really want to play this game anymore. I'm not trying to be Debbie Downer but maybe just consider looking into this issue!
    Hello Lady Captain,

The new method to clear land was implemented in March with the update. Here’s a link to read all about it. https://forums.playkot.com/en/discussion/140322/supercity-mobile-v-1-24-0-march-4-2019-supercity-mobile#latest
    · Share
  • LoriJanLoriJan LoriJanComments: 2
    Thank you! I thought I needed to do something extra. Good to know it's automatic. 
    · Share
  • Hello! I want to know if in supercity mobile will be like in supercity on sites? Will be winter and autumn? I played on ok.ru and it was very funny with these land. Sorry for my english!!!
    · Share
    Hello! I want to know if in supercity mobile will be like in supercity on sites? Will be winter and autumn? I played on ok.ru and it was very funny with these land. Sorry for my english!!!
    Hello Moldovan Bez Stress, Welcome to the forum and welcome to the mobile version of SuperCity. The developers do follow the rules of the seasons with appropriate events for the weather and marking annual holidays around the world. Do you have any suggestions you would like to see in the mobile version? I can pass them on to the developers for consideration.
    · Share
  • The edit mode is acting strange, it's difficult to say what exactly happens I would say, needs to be like an arrow so you can choose where the next building should be placed instead of guessing or calculation make it an user input.
    The citizens walking around, I am getting tired of them always being where I want to press, it would be nice to show/hide bubbles so they don't block view.
    This Easter quest is sort of buggy, it keeps telling me that there's progress, several times, if I finish something and do progress, then it tells me but if I complete several tasks then it will show progress until the notification list run out, instead of clear it when I click on it when it says progress.. 

· Share
    The edit mode is acting strange, it's difficult to say what exactly happens I would say, needs to be like an arrow so you can choose where the next building should be placed instead of guessing or calculation make it an user input.
    The citizens walking around, I am getting tired of them always being where I want to press, it would be nice to show/hide bubbles so they don't block view.
    This Easter quest is sort of buggy, it keeps telling me that there's progress, several times, if I finish something and do progress, then it tells me but if I complete several tasks then it will show progress until the notification list run out, instead of clear it when I click on it when it says progress.. 

Thank you for your feedback. The character quest bubbles floating around the city has been reported as a nuisance, to the developers. I will forward the information about the repetitiveness of the progress indicator. Finally, please try to clarify the edit mode issue you are experiencing. The edit mode was implemented after much player feedback to allow easy removal of objects in inconvenient locations. Are you suggesting that the edit mode allows players to continue to see the buildings and decorations and not just the template? 
    · Share
  • The edit mode is acting strange, it's difficult to say what exactly happens I would say, needs to be like an arrow so you can choose where the next building should be placed instead of guessing or calculation make it an user input.

Thank you for your feedback. The character quest bubbles floating around the city has been reported as a nuisance, to the developers. I will forward the information about the repetitiveness of the progress indicator. Finally, please try to clarify the edit mode issue you are experiencing. The edit mode was implemented after much player feedback to allow easy removal of objects in inconvenient locations. Are you suggesting that the edit mode allows players to continue to see the buildings and decorations and not just the template? 
    The issue with edit mode, when you place in from storage, you click place and it jumps to a side with a new building of same kind, but as you see it doesn't align correctly, sometimes it jumps to different directions.. What I think of is a way to choose where the next should be, like an arrow up indicating that the next building will be placed in that direction.

Let me elaborate.. If you open storage and select a building, you can move it around, then you can click place and god knows where it will stand afterwards, sometimes it was far away from where I was placing. So if it was possible to make direction arrows, so instead of "place" or "confirm position" then you can click arrow up then it place and takes next building of same kind and put it in the direction you chose and you can then click arrow up again.

Similar to the roads, instead of dragging in directions, then you press on the buttons to indicate the direction. 
    · Share

They are not in order unfortunately.. But it's 4 completely different screenshots, look at energy countdown..
    It says progress 3 times, and new quest, I would like to be able to open it and it will clear, obviously I know there's a new question when I have just been in there, to fill out a quest, but I should be able to go in when it says progress and it shouldn't say anymore, would be nice. 
    · Share
    The edit mode is acting strange, it's difficult to say what exactly happens I would say, needs to be like an arrow so you can choose where the next building should be placed instead of guessing or calculation make it an user input.

The issue with edit mode, when you place in from storage, you click place and it jumps to a side with a new building of same kind, but as you see it doesn't align correctly, sometimes it jumps to different directions.. What I think of is a way to choose where the next should be, like an arrow up indicating that the next building will be placed in that direction.

Let me elaborate.. If you open storage and select a building, you can move it around, then you can click place and god knows where it will stand afterwards, sometimes it was far away from where I was placing. So if it was possible to make direction arrows, so instead of "place" or "confirm position" then you can click arrow up then it place and takes next building of same kind and put it in the direction you chose and you can then click arrow up again.

Similar to the roads, instead of dragging in directions, then you press on the buttons to indicate the direction. 
    Thank you. I believe this happens regardless of being in edit mode if I understand you correctly. When removing buildings from storage and attempting to place them, it seems like the game directs there placement and you are forced to reposition them. Additionally, buildings exit storage randomly positioned. You would like the capability of selecting whether it’s forward facing or sideways particularly when you are placing several of the same buildings. How observant. Thank you. I will definitely forward your suggestions.
    · Share
  • Andrea TayAndrea Tay Andrea TayComments: 7
    For land that are not available for purchase, can the trees, rocks and debris be removed as they are unsightly but yet there is nothing we can do about it? Thanks. 
    · Share
  • Andrea TayAndrea Tay Andrea TayComments: 7
    Also on some edges of the game, the tiles / roads that I have added are not showing up. They went missing visually, but the objects are still there. your comment
    · Share
    Also on some edges of the game, the tiles / roads that I have added are not showing up. They went missing visually, but the objects are still there. your comment
    Hello Andrea Tay, 

The glitch in the edge of your city up near the airport is known by the developers and a Repair is expected soon. 
    · Share

Thank you. I believe this happens regardless of being in edit mode if I understand you correctly. When removing buildings from storage and attempting to place them, it seems like the game directs there placement and you are forced to reposition them. Additionally, buildings exit storage randomly positioned. You would like the capability of selecting whether it’s forward facing or sideways particularly when you are placing several of the same buildings. How observant. Thank you. I will definitely forward your suggestions.
    Exactly! I was missing those words, easier to explain, but definitely what I was talking about. I think it's default set to just place the building in certain directions, like right if there's not enough space then bottom and so on. It would be nice to choose which direction the next will be positioned instead of having to reposition every time, especially when you have 10 of same kind of buildings it can be a long day.

Instead of making a new completely new comment, I got more suggestions:
    Increase some limits, like the energy bottles? I think 30 is not enough to have stored, especially when I have 160 neighbors that I sometimes ask for energy then I can't claim all without losing some. If the limit won't be increased then make something so you can't claim something you don't have room for and maybe add a notice.

The wheel of fortune can be so slow, I don't do it regularly because it will require me to watch the wheel spin, I managed to wash my hands in between cooking and still not done spinning. If you press spin an option to skip would work or just make the wheel spin faster or both?
    Also increase the 15 tickets, when you can get 10 from quests, then it hits the limit too fast.

I know games have limits on certain things but the landmarks, bus station, train station, bridge, airport and airship, wouldn't it be possible to define an area they could move around inside of, I really want to move those landmarks.

Would it be possible to make a confirm before clearing the obstacles or what they are called, the trees and such you need dynamite and chainsaw to clear. So like with superbucks, you can click on it without spending your superbucks but an extra step towards it, it has saved me tons of superbucks. If you don't have enough supplies to clear, then it show a box with the needed equipment, would it be possible to click on it to see needed equipment regardless of having the needed equipment. 
    · Share
  • Hola quería comentar que se ponga una opción donde podamos ayudar a los vecinos, mandando artículos de las tiendas que ellos no puedan tener y regalos también 
    · Share
  • Digite sem chance de cumprir essas missoes , o consumo de energia chega q se ridicula sua mensagem
    · Share
  • Digitepor favor ,  esse consumo de energia dessa última missão tá fira de cogitação para cumprir metas .

Fiquei decepcionada 
    · Share
    edited April 30
    What is that ?

And the green ⚡️charging in 30 secondes, so it will be nice to increase the maximum (100 it’s not enough).
    · Share
    When we touch the fire, it doesn’t show the location of the building on fire.
    · Share
    Sabrina78 said:
    What is that ?

And the green ⚡️charging in 30 secondes, so it will be nice to increase the maximum (100 it’s not enough).
    Good Day, Sabrina78
    Those are items collected from the new quest of Victor Rich. When you clear obstacles and receive rewards all of the items are stored in your inventory. 

I too like the quick recharge. I will forward your feedback on the limit for the game recharge. However, similar to our normal energy recharge you can accumulate an unlimited amount either by purchasing, making it in the caravan campbor receiving it as you clear the obstacles. 
    · Share
    Sabrina78 said:
    Good Day, Sabrina78, 

May I have your game ID, please? Thank You. 
    · Share
    Digite sem chance de cumprir essas missoes , o consumo de energia chega q se ridicula sua mensagem
    Que evento em sua cidade você está falando, por favor? Sinto muito que você esteja desapontado. Você está tendo problemas com energia para qual evento?
    · Share
    Hola quería comentar que se ponga una opción donde podamos ayudar a los vecinos, mandando artículos de las tiendas que ellos no puedan tener y regalos también 
    Buen día, esta es una recomendación popular entre algunos jugadores. Por supuesto que voy a enviar su sugerencia.
    · Share
    Sabrina78 said:
    What is that ?

Good Day, Sabrina78
    Those are items collected from the new quest of Victor Rich. When you clear obstacles and receive rewards all of the items are stored in your inventory. 
    I know but what are their uses ?
    · Share
    Sabrina78 said:
    Good Day, Sabrina78, 

May I have your game ID, please? Thank You. 
    The problem appears after the update, so I think it’s the same for everyone.
    · Share
    Sabrina78 said:
    Sabrina78 said:
    What is that ?

Good Day, Sabrina78
    I know but what are their uses ?
    Sabrina78, Have you started Victor’s Expedition? I will share no spoilers but the red cactus are used to create energy in the caravan camp at the beginning of the trail. The leaves, the red flowers, granite, stone and logs all have a purpose as you venture further to help Victor in his quest to enter the Temple. 
    · Share
  • This quest no is good ...who factory 🏭 producers this?and what happened I’m finishing no take my business no is fear 
    · Share
    Thanks Rachel.
    But the game or the forum don’t give these informations, it’s not normal. 😤
    For the moment I can only use the fruit of cactus and not the 2 others. 🙄

And the land of sands are very large it’s not possible to finish in 13 days (each big rocks need more of 100 green ⚡️and the maximum is 100). 🤪🥵

· Share
    edited April 30
    I haven’t the same thing !!!!! 🙄🙄

When a new quest start, it would be nice to have at same time the informations. 😤
    · Share
    Sabrina78 said:
    I haven’t the same thing !!!!! 🙄🙄

When a new quest start, it would be nice to have at same time the informations. 😤
    I hope this will help Sabrina78. https://forums.playkot.com/en/discussion/140751/🏺-search-for-the-lost-temple-april-29-2019-supercity-mobile#latest. If you have any remaining questions after reading the announcement, I am here to help.
    · Share
    Where?????
    Hello Annyelika, I hope this announcement will help answer your questions. https://forums.playkot.com/en/discussion/140751/🏺-search-for-the-lost-temple-april-29-2019-supercity-mobile#latest. I am here to help if you have any follow up questions.
    · Share
    Sabrina78 said:
    Thanks Rachel.
    But the game or the forum don’t give these informations, it’s not normal. 😤
    For the moment I can only use the fruit of cactus and not the 2 others. 🙄

And the land of sands are very large it’s not possible to finish in 13 days (each big rocks need more of 100 green ⚡️and the maximum is 100). 🤪🥵
    Hello Sabrina78, Here’s the announcement about Victor Rich’s expeditions. Hopefully this will answer  your questions. Your concerns about the required energy has been passed onto the developers.https://forums.playkot.com/en/discussion/140751/🏺-search-for-the-lost-temple-april-29-2019-supercity-mobile#latest
    · Share
  • Not sure if it was understandable or the suggestions aren't going to be looked at, I wrote them earlier but didn't get an answer on the suggestions.

Increase some limits, like the energy bottles? I think 30 is not enough to have stored, especially when I have 160 neighbors that I sometimes ask for energy then I can't claim all without losing some. If the limit won't be increased then make something so you can't claim something you don't have room for and maybe add a notice.

The wheel of fortune can be so slow, I don't do it regularly because it will require me to watch the wheel spin, I managed to wash my hands in between cooking and still not done spinning. If you press spin an option to skip would work or just make the wheel spin faster or both?
    Also increase the 15 tickets, when you can get 10 from quests, then it hits the limit too fast.

I know games have limits on certain things but the landmarks, bus station, train station, bridge, airport and airship, wouldn't it be possible to define an area they could move around inside of, I really want to move those landmarks.

Would it be possible to make a confirm before clearing the obstacles or what they are called, the trees and such you need dynamite and chainsaw to clear. So like with superbucks, you can click on it without spending your superbucks but an extra step towards it, it has saved me tons of superbucks. If you don't have enough supplies to clear, then it show a box with the needed equipment, would it be possible to click on it to see needed equipment regardless of having the needed equipment. 
    · Share
  • Not sure if it was understandable or the suggestions aren't going to be looked at, I wrote them earlier but didn't get an answer on the suggestions.

About the obstacles(not sure what the trees and rocks are called?) , there has been an update on it, exactly what I was looking for. Except the bubble is not covering all the tools, it's just a circle and the tools are flowing, the circle should expand according to the amount tools required.

The wheel of spin seems 0.5% faster but far from enough in my opinion, would be nice to skip or much faster spin. 
    · Share
    Not sure if it was understandable or the suggestions aren't going to be looked at, I wrote them earlier but didn't get an answer on the suggestions.

About the obstacles(not sure what the trees and rocks are called?) , there has been an update on it, exactly what I was looking for. Except the bubble is not covering all the tools, it's just a circle and the tools are flowing, the circle should expand according to the amount tools required.

The wheel of spin seems 0.5% faster but far from enough in my opinion, would be nice to skip or much faster spin. 
    Hello Michael Laentver, You are not being ignored and all of your suggestions are being forwarded to the developers. However, I am a moderator of the forum and do not make the decisions on your ideas. It would be nice if I could simply implement players suggestions. When changes are made by the developers, they are usually included in the monthly game updates. 
    · Share
  • Eu agradeço sua preocupação. 
    Mas, eu já coloquei o máximo possível em fábricas, fazendas e empresas. Não coloquei apenas empresas que precisam ser compradas com moeda verde. Dessas, consegui comprar apenas duas.

As casas, coloquei o máximo possível nos terrenos, que estão muito caros e com uma infinidade de pedras para quebrar. 

A dificuldade com as pedras eu já relatei aqui. No Comércio Marítimo, aparece APENAS UMA PLACA DE METAL para cada 10 dos outros itens. Sem placa de metal não se quebra pedras dos terrenos para construir mais casas, e sem casas não se obtém mais moedas!

Resumo da ópera: é uma ARMADILHA!

Se correr o bicho pega, se ficar o bicho come!!!

· Share
    Eu agradeço sua preocupação. 
    Mas, eu já coloquei o máximo possível em fábricas, fazendas e empresas. Não coloquei apenas empresas que precisam ser compradas com moeda verde. Dessas, consegui comprar apenas duas.

As casas, coloquei o máximo possível nos terrenos, que estão muito caros e com uma infinidade de pedras para quebrar. 

A dificuldade com as pedras eu já relatei aqui. No Comércio Marítimo, aparece APENAS UMA PLACA DE METAL para cada 10 dos outros itens. Sem placa de metal não se quebra pedras dos terrenos para construir mais casas, e sem casas não se obtém mais moedas!

Resumo da ópera: é uma ARMADILHA!

Se correr o bicho pega, se ficar o bicho come!!!

I appreciate your concern.
    But, I've put as much as possible in factories, farms and companies. I did not just put companies that need to be bought with green money. Of these, I managed to buy only two.
    The houses, I put as much as possible in the terrains, which are very expensive and with a multitude of stones to break.

The difficulty with the stones I have already reported here. In Maritime Trade, ONLY ONE METAL BOARD appears for every 10 of the other items. No metal plate does not break stones from the grounds to build more houses, and without houses you do not get more coins!

Opera Summary: It's a TRAP!

If you run the bug, if you get the bug eats !!!

Vou encaminhar o seu problema com as placas no comércio marítimo para os desenvolvedores. Além disso, contate o suporte através do seu jogo.
    · Share
  • Gostaria de sugerir pela terceira vez que os desenvolvedores do jogo sejam menos gananciosos, porque isso está dificultando o jogo e desestimulando as pessoas a jogar. Por todo lado são dificuldades quase intransponíveis:

- A Roda da Fortuna só oferece prêmios insignificantes, que podemos obter com 1 energia e 1 click: luvinhas de lã, plantinhas e sanduíches. A continuar assim, será preciso mudar o nome para RODA DA POBREZA. Antigamente, a Roda da Fortuna premiava com itens de valor, que somente se obtinha com negócios comprados com moeda verde. Agora, os prêmios são insignificantes.

- As missões pedem uma quantidade absurda de itens: 90, 70 itens já foram pedidos em missões recentes.

- As missões pedem sempre itens obtidos com negócios comprados com moedas verdes. Resultado: o jogo não progride. Nesse momento estou com 16 missões pendentes. Dessas, 13 (eu disse 13!!!) estão paradas porque pedem itens de negócios obtidos com moedas verdes. É claro que esse jogo é um negócio para seus proprietários, e eles visam lucro com a compra de prédios com moedas verdes. Mas é preciso DOSAR as exigências. Vocês estão matando o doente com o remédio! Estão indo com muita sede ao pote! Desse jeito, o pote se quebrará porque as pessoas vão jogar cada vez menos, pois o objetivo é se divertirem e não se sentirem frustradas com mais de 10 missões que não se consegue concluir.

Vejamos se essa longa mensagem tem o poder de mostrar aos desenvolvedores que a sabedoria está no EQUILÍBRIO. Não queremos um jogo fácil demais. Mas esse jogo truncado, com exigências exageradas, onde não conseguimos avançar não diverte, só nos aborrece.

Agradeço a atenção e espero providências!
    · Share
    Gostaria de sugerir pela terceira vez que os desenvolvedores do jogo sejam menos gananciosos, porque isso está dificultando o jogo e desestimulando as pessoas a jogar. Por todo lado são dificuldades quase intransponíveis:

- A Roda da Fortuna só oferece prêmios insignificantes, que podemos obter com 1 energia e 1 click: luvinhas de lã, plantinhas e sanduíches. A continuar assim, será preciso mudar o nome para RODA DA POBREZA. Antigamente, a Roda da Fortuna premiava com itens de valor, que somente se obtinha com negócios comprados com moeda verde. Agora, os prêmios são insignificantes.

- As missões pedem uma quantidade absurda de itens: 90, 70 itens já foram pedidos em missões recentes.

- As missões pedem sempre itens obtidos com negócios comprados com moedas verdes. Resultado: o jogo não progride. Nesse momento estou com 16 missões pendentes. Dessas, 13 (eu disse 13!!!) estão paradas porque pedem itens de negócios obtidos com moedas verdes. É claro que esse jogo é um negócio para seus proprietários, e eles visam lucro com a compra de prédios com moedas verdes. Mas é preciso DOSAR as exigências. Vocês estão matando o doente com o remédio! Estão indo com muita sede ao pote! Desse jeito, o pote se quebrará porque as pessoas vão jogar cada vez menos, pois o objetivo é se divertirem e não se sentirem frustradas com mais de 10 missões que não se consegue concluir.

Vejamos se essa longa mensagem tem o poder de mostrar aos desenvolvedores que a sabedoria está no EQUILÍBRIO. Não queremos um jogo fácil demais. Mas esse jogo truncado, com exigências exageradas, onde não conseguimos avançar não diverte, só nos aborrece.

Agradeço a atenção e espero providências!
    I would like to suggest for the third time that the developers of the game are less greedy, because this is making it harder for the game and discouraging people from playing. Everywhere are almost insurmountable difficulties:

- The Wheel of Fortune only offers insignificant prizes, which we can obtain with 1 energy and 1 click: wool gloves, small plants and sandwiches. To continue this way, you will need to change the name to RODA DA POVERZA. In the past, the Wheel of Fortune rewarded items of value, which were only obtained with deals bought with green coins. Now the prizes are insignificant.

- Missions ask for an absurd amount of items: 90, 70 items have already been requested in recent missions.

- Missions always ask for items obtained with deals bought with green coins. Result: the game does not progress. At that moment I have 16 pending missions. Of these, 13 (I said 13 !!!) are stuck because they ask for business items obtained with green coins. Of course this game is a business for their owners, and they aim to make a profit by buying buildings with green coins. But you have to DOSAGE the demands. You are killing the sick with the medicine! They are going with a lot of thirst to the pot! This way, the pot will break because people will play less and less, because the goal is to have fun and not feel frustrated with more than 10 missions that can not be completed.

Let's see if this long message has the power to show developers that wisdom is in BALANCE. We do not want a game too easy. But this truncated game, with exaggerated demands, where we can not advance does not amuse, only annoys us.

Thank you for your attention and hope to see you soon!
    Como moderador, gostaria de ajudá-lo tanto quanto puder. Você tomou o tempo para escrever Supercity Mobile e agradecemos o seu feedback. Se você me der os nomes das 13 missões pendentes que foram deixadas por fazer, talvez eu possa oferecer orientação útil.
    · Share

Hello Michael Laentver, You are not being ignored and all of your suggestions are being forwarded to the developers. However, I am a moderator of the forum and do not make the decisions on your ideas. It would be nice if I could simply implement players suggestions. When changes are made by the developers, they are usually included in the monthly game updates. 
    I can't see whether the suggestions are understood or not and forwarded to developers. I do not try to make the game easier, I try to make more enjoyable.

Wheel of fortune is boring as hell, it's too slow.

It is nice with the new update that there's an extra step to clear trees, unfortunately the box isn't fitting. But it maybe my time playing much better.

Also increasing limits or make it impossible to claim anything when you are full. I can't see why limits can't be increased.
    Why do you have limit of 100 on energy +45 but only limit it 30 on +3 because it's easy to obtain? It just bothers me that I can't claim my energy bottles without losing them.

It would be an amazing feature to move landmarks, they limit a lot, but if they can be moved around in an area then it would be pleasant. 
    · Share
    Not sure if it was understandable or the suggestions aren't going to be looked at, I wrote them earlier but didn't get an answer on the suggestions.

I can't see whether the suggestions are understood or not and forwarded to developers. I do not try to make the game easier, I try to make more enjoyable.

Wheel of fortune is boring as hell, it's too slow.

It is nice with the new update that there's an extra step to clear trees, unfortunately the box isn't fitting. But it maybe my time playing much better.

Also increasing limits or make it impossible to claim anything when you are full. I can't see why limits can't be increased.
    Why do you have limit of 100 on energy +45 but only limit it 30 on +3 because it's easy to obtain? It just bothers me that I can't claim my energy bottles without losing them.

It would be an amazing feature to move landmarks, they limit a lot, but if they can be moved around in an area then it would be pleasant. 
    Good Day, Michael Laentver, I assure you that I am a person and not an automated response system. I have responded to you each time. Furthermore, I am diligent about forwarding each suggestion. As I have already noted, players make suggestions, I forward the ideas but it is the developers that decide what to do. Just because you don’t see an immediate change doesn’t mean you are being ignored. I encourage you to continue coming to the forum and posting your observations about the game play. 
    · Share
  • Karen BrakeKaren Brake Freshly on the board Karen BrakeComments: 2
    Quests are ridiculously long & way to many items needed. You have made this game boring & monotonous. People are quitting left & right! 
    · Share
  • Tammy1016Tammy1016 Tammy1016Comments: 1
    I completed the space mission and only got decorations. Is the else to with that?
    · Share
    Tammy1016 said:
    I completed the space mission and only got decorations. Is the else to with that?
    Good Day, The two statues, the planetary model as well as 1 skip booster and 15SB are the rewards for completing this event. 
    · Share
    Welcome to the Forum, Karen Blake. While you are here please visit the different boards. Here’s a good place to start,  https://forums.playkot.com/en/discussion/140071/read-me-please-mayor-supercity-mobile#latest. All feedback is passed on to the developers.
    · Share
  • Harue SamHarue Sam Harue SamComments: 32 ✭✭
    edited May 5

I’m having some problems in my game as follow:

1. The game does not point to the fire location when I press the fire image button;
    2. I can not invite my neighbours back into the game because the "call" and "call all" button do not work;
    3. And worst of all 😡, that I've just found out when I entered the forum: my game made available the new event  “Search for the Last Temple” only on 04.02.19, that is, 3 days after it started😡! I play Supercity for many hours every single day, I participate in all events and missions , and I consider totally unfair to have this new event available with such a delay! I had no way of knowing that there was a such problem for the IOS platform players, because I rarely attend the Supercity Communities.  I'm focused on the game, the events/quests and to help my neighbours.
    · Share
    Harue Sam said:

1. The game does not point to the fire location when I press the fire image button;
    2. I can not invite my neighbours back into the game because the "call" and "call all" button do not work;
    3. And worst of all 😡, that I've just found out when I entered the forum: my game made available the new event  “Search for the Last Temple” only on 04.02.19, that is, 3 days after it started😡! I play Supercity for many hours every single day, I participate in all events and missions , and I consider totally unfair to have this new event available with such a delay! I had no way of knowing that there was a such problem for the IOS platform players, because I rarely attend the Supercity Communities.  I'm focused on the game, the events/quests and to help my neighbours.
    Good Day Harue Sam, 

1. The fire indicator is malfunctioning and a repair is being prepared. Until then you must search your city and extinguish the fire. Thankfully, no structures are actually destroyed. 

2. When your game is malfunctioning it is good to come to the forum because we may be aware and can inform you. On other occasions just a bit of troubleshooting might resolve the issue. Have you tried force restarting your game to see if that resets your neighbors list? 

3. The update was released April 29 and included the new event. https://forums.playkot.com/en/discussion/140752/supercity-mobile-v-1-25-0-april-29-2019-supercity-mobile#latest I am an IOS player and there wasn’t any problems receiving the update or starting the quest with Victor Rich! The update was not automatic and you had to visit the AppStore and manually download it. 

I understand that you are focused on the game. Here is my suggestion. Start here https://forums.playkot.com/en/discussion/140071/read-me-please-mayor-supercity-mobile#latest. And then visit this board. https://forums.playkot.com/en/discussion/134211/need-help#latest At the bottom you will find links to fan groups on Facebook and they keep their members up to date with current events in the game. Simply check in once a day. 
    · Share
    Harue Sam said:

Good Day Harue Sam, 

1. The fire indicator is malfunctioning and a repair is being prepared. Until then you must search your city and extinguish the fire. Thankfully, no structures are actually destroyed. 

2. When your game is malfunctioning it is good to come to the forum because we may be aware and can inform you. On other occasions just a bit of troubleshooting might resolve the issue. Have you tried force restarting your game to see if that resets your neighbors list? 

3. The update was released April 29 and included the new event. https://forums.playkot.com/en/discussion/140752/supercity-mobile-v-1-25-0-april-29-2019-supercity-mobile#latest I am an IOS player and there wasn’t any problems receiving the update or starting the quest with Victor Rich! The update was not automatic and you had to visit the AppStore and manually download it. 

I understand that you are focused on the game. Here is my suggestion. Start here https://forums.playkot.com/en/discussion/140071/read-me-please-mayor-supercity-mobile#latest. And then visit this board. https://forums.playkot.com/en/discussion/134211/need-help#latest At the bottom you will find links to fan groups on Facebook and they keep their members up to date with current events in the game. Simply check in once a day. 
    1. I have done that, but I gave up sometimes😤.
    2. I have done that too😒.
    3. I had never needed to update Supercity manually. Ever😒. Please ask developers about it (or may be a security breach of my iPad🤔?).
    Thank you😒.
    · Share
    edited May 6
    Harue Sam said:
    Harue Sam said:

Good Day Harue Sam, 

1. I have done that, but I gave up sometimes😤.
    2. I have done that too😒.
    3. I had never needed to update Supercity manually. Ever😒. Please ask developers about it (or may be a security breach of my iPad🤔?).
    Thank you😒.
    It is unbelievable that instead of assuming that the game failed, you transfer responsibility for the error to the player, who (according to you) has to come to the forum daily  (as if it were part of the game) to check for updates!
    And I want to make it clear that even this last update was  AUTOMATIC in my IOS, as usual. I repeat, it was AUTOMATIC at the time I loaded the game on May 02.
    My complaint is that the last AUTOMATIC update occurred 3 days late, on May 02 instead of on April 29, when the new event started. So since the Supercity updates are ALWAYS AUTOMATIC, I had no way of guessing that they would fail (delay) this last time.
    I hope I have been clear this time.
    Thanks.
    · Share
    Harue Sam:
    ”It is unbelievable that instead of assuming that the game failed, you transfer responsibility for the error to the player, who (according to you) has to come to the forum daily  (as if it were part of the game) to check for updates! 
    And I want to make it clear that even this last update was  AUTOMATIC in my IOS, as usual. I repeat, it was AUTOMATIC at the time I loaded the game on May 02.
    My complaint is that the last AUTOMATIC update occurred 3 days late, on May 02 instead of on April 29, when the new event started. So since the Supercity updates are ALWAYS AUTOMATIC, I had no way of guessing that they would fail (delay) this last time.
    I hope I have been clear this time.
    Thanks.”

Harue Sam,
    I will assume along with you that the game failed to automatically update until 3 days after the original release and therefore you missed 3 days of an event. 
    This is the link to our support page. If you scroll to the bottom you will find a “contact) support button. https://playkot.helpshift.com/a/supercity-mobile/?p=all&l=en. Any failures of the game, should be reported directly to support by the player so they can investigate your game. 

I offered a harmless suggestion to simply be helpful. You are not required or obligated to visit the SuperCity Mobile Forum, Instagram, Facebook or Twitter accounts. 

You are welcome.

· Share
  • It stinks that it doesn't take us to fires anymore! I shrink screen and still can't find them, guess I give up on putting them out since it's a waste of time trying to find them. SMH 
    · Share
    It stinks that it doesn't take us to fires anymore! I shrink screen and still can't find them, guess I give up on putting them out since it's a waste of time trying to find them. SMH 
    Hello Carol Olson, Did you download the new update today of version 1.25.1? There were patches for some of the glitches found in the game. Try refreshing your game. If that doesn’t resolve the issue, please contact support so they can check your game. 
    · Share
  • I am at the end of this quest to build the temple but I cannot reach the position where the blue arrow us directing me.
    · Share
    I am at the end of this quest to build the temple but I cannot reach the position where the blue arrow us directing me.
    Hello Nina Early. May I have a screenshot of where you are at in the “sands” quest, please. Thank you.  I think you have reached the temple, but now you must enter the Temple. There are plenty of obstacles you must clear. 
    · Share
  • To access the Sands, you must unlock the area by clicking on the caravan bottom right in “City Center”  but when or how do you get the caravan quest?
    · Share
  • Bonjour, serait-il possible d'augmenter la réserve d'énergie de 30 à 500 et que l'on puisse au moins les récupérer par 50 à la fois au lieu d'une par une. Merci 
    · Share
    Bonjour, serait-il possible d'augmenter la réserve d'énergie de 30 à 500 et que l'on puisse au moins les récupérer par 50 à la fois au lieu d'une par une. Merci 
    Merci pour votre visite sur le forum. Je vais passer votre suggestion sur les développeurs.
    · Share
    You have changed the « premium cottage » (before 1-2⚡️and now 1-3⚡️), it’s great but before, we could have often 2⚡️but now it’s more often 1⚡️ and never 3. 🤪🤪
    · Share
  • Annyelika HidalgoAnnyelika Hidalgo Annyelika HidalgoComments: 183 ✭✭✭
    I have several ideas for now for summer between those that put us again the pieces of sand to be able to decorate it would also be nice if they put a platform I mean pieces of board that we can put the on the beach or any other side that we want even that can I can go through the area of ​​evil in the area of ​​the beach so they pass them to the self station and in the other area of ​​the Hawaiian to be able to make a different decoration it would be great between that they put new decoration pieces as they did the last year with the lemonade station, umbrellas and other ☺️ it would also be great if you could put small boats that we can put decoration in the sea, you should also update the super-neednic the poor need love 💕, also other fences for decoration like bamboo type different more rustic, I would also put machines for snacks and drinks would be great 😃, all these ideas I will share on your page 😭 please note 🙏 Take them in love decorating and I love most is those original small parts,
    · Share
  • How can i restart the game from beginning?
    · Share
    How can i restart the game from beginning?
    Hello Rena Nabil, My understanding is that you would have to contact support with your request. However, keep in mind that everything will be wiped clean.

An alternative is to completely uninstall your current city from your device, disconnect it from Facebook and Messenger as well as clear your cache and then download the SuperCity Mobile app and start a new city.

Thank You. Good luck. 
    · Share
  • frostyfinnfrostyfinn frostyfinnComments: 5
    How do we place the Hawaiian restaurant? We need it to get flip flops for the latest quest. I had mine placed but one day it ended up in my storage. Any thoughts?
    · Share
  • Annyelika HidalgoAnnyelika Hidalgo Annyelika HidalgoComments: 183 ✭✭✭
    ideas new decorations medieval 
    · Share
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!